Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa Nr 1 w Trylu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sptryl.bipszkola.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej (powód: Brak jest transkrypcji opisowej niektórych materiałów dźwiękowych, pewne grafiki nie zwierają tekstów alternatywnych, niektóre linki nie są odpowiednio określone, niektóre z zamieszczonych plików to graficzne pliki PDF, część zdjęć nie posiada opisu alternatywnego. Mogą się zdarzyć sytuacje, że pewne dokumenty opublikowane na stronie internetowej są niedostępne z uwagi na fakt, że pochodzą z różnych źródeł ( np. scan dokumentów tekstowych), zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji, zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej )

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Sprawy związane z obsługą sekretariatu można załatwiać w godzinach  9.00-14.30

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Bożena Bienek

 Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Po wyczerpaniu wskazanej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Do budynku szkoły prowadzą dwa wejścia: 1) główne - od strony bramy wjazdowej, 2) drugie - zlokalizowane od strony przystanku autobusowego drogi powiatowej, które jest zaprojektowane z podjazdem dla osób niepełnosprawnych. Wszystkie wejścia prowadzą na korytarz główny, który ma jednolity poziom. Z korytarza głównego prowadzi dostęp do sal lekcyjnych, sali gimnastycznej, toalet, pokoju nauczycielskiego, gabinetu dyrektora, świetlicy i szatni.

Dostosowanie korytarzy

Budynek w części szkolnej jest jednokondygnacyjny, parterowy.

Dostosowanie schodów

Budynek w części szkolnej nie posiada wewnątrz schodów.

Dostosowanie wind

Brak wind w budynku - budynek jednokondygnacyjny.

Dostępność pochylni

Brak pochylni w budynku.

Dostępność platform

Brak dostępu do platform w budynku.

Dostosowanie parkingów

Na terenie szkoły jest parking (nieutwardzony), wyznaczono jedno miejsce dla osoby z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie toalet

W budynku toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji są pracownicy obsługi.

Dostępność pętli indukcyjnych

Brak pętli indukcyjnych w budynku.

Dostępność tłumacza języka migowego

W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. Osoby niesłyszące i mające trudności z komunikowaniem się powinny zgłosić chęć załatwienia sprawy po wcześniejszym umówieniu się.

Dostępność alfabetu brajla

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, nie ma oznaczeń kontrastowych i w powiększonym druku dla osób niewidomych i słabowidzących.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 września 2020 09:46
Dokument wprowadzony do BIP przez: Bożena Bienek
Ilość wyświetleń: 497
29 marca 2025 13:46 (Bożena Bienek) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
29 marca 2025 13:45 (Bożena Bienek) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
29 marca 2025 13:40 (Bożena Bienek) - Aktualizacja deklaracji dostępności.